Filmy reklamowe mają duży potencjał przyciągania nowych klientów i budowania pozytywnego wizerunku naszej firmy. Ale mogą przynieść też odwrotny efekt. Jak nie narazić się na nieprzychylny odbiór i o czym pamiętać, żeby nasz film reklamowy nie okazał się klapą? Przedstawiamy kilka uniwersalnych rad dotyczących produkcji spotów promocyjnych.

Film reklamowy – od czego zacząć

Przy tworzeniu każdego filmu, niezależnie czy jest to produkcja hollywoodzka czy spot reklamowy, można wyróżnić kilka etapów powstawania wideo. Z https://flipside.pl/filmy-reklamowe/ przeprowadzimy cię, krok po kroku, przez planowanie i realizowanie filmu dla twojej firmy, byś uniknął tandety i skutecznie wypromował swoją markę.

Pomysł

Prapoczątek i źródło wszelkich działań. Bez kreatywnego wkładu, nie sposób zacząć pracę nad filmem. Pomysł rodzi się w głowie twórców i najlepiej, żeby za konceptualizację wizji odpowiadała wyznaczona osoba. Może to być profesjonalny scenarzysta lub ktoś, kto po prostu przeleje naszą wizję na papier.

Na tym etapie powinniśmy przedyskutować, co chcemy zawrzeć w materiale reklamowym i zrobić dokładny research dotyczący produktu lub usługi, którą będziemy przedstawiać. W tym stadium planowania liczy się każdy trop, nawet najbardziej niedorzeczny. Dzięki burzy mózgów, mamy szansę doskonale uchwycić to, czego oczekujemy od ostatecznej wersji filmu i jaki przyświeca nam cel.

Treatment

W tej fazie rozwoju projektu, powinniśmy odrzucić wszystkie koncepcje, które nie są spójne z wypracowaną wizją. Treatment to etap, na którym przejrzyście opisujemy przebieg wydarzeń w filmie reklamowym, dlatego musimy wcześniej dokładnie obmyślić, jakie postaci w nim wystąpią oraz stworzyć świat przedstawiony. Ustaloną tematykę rozpisujemy na kilka aktów, może to przybrać klasyczną formę trójpodziału na wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Treatment to ostatni krok przed powstaniem skrupulatnego scenariusza. Precyzja sprawi, że nic nas nie zaskoczy na etapie realizacji filmu reklamowego.

Im krócej, tym lepiej

Zwięzłe, dopracowane merytorycznie i wizualnie treści, są chętniej oglądane i bardziej angażujące. Umiejętność storytellingu jest kluczową cechą, jaką posiadają najlepsi reżyserzy i scenarzyści, a także osoby zajmujące się postprodukcją wideo, np. montażyści.

Film reklamowy jest sztuką znalezienia złotego środka pomiędzy tym, co chcemy przekazać odbiorcy, a dobraniem odpowiednich środków, jakimi posługuje się język filmowy. Zastanów się, czy chciałbyś usłyszeć w reklamie niesmaczny żart albo być zniecierpliwiony dłużącymi się i nienaturalnymi dialogami? Tak samo myśli twój potencjalny klient.

Im mniej, tym więcej

Aby nagrać film reklamowy i nie przesadzić, pamiętaj, że umiar powinien obejmować wszystkie aspekty twojego spotu. Na czym jeszcze warto się skupić, żeby reklama została dobrze odebrana?

Dzięki wyważonemu zastosowaniu możliwości, jakie daje produkcja filmowa, jesteś w stanie zapewnić swojej firmie wartościowe materiały promocyjne i stać się bardziej rozpoznawalną marką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.